Service Category: Spark

Serviciile implicate în procesul clinic de psihologie sunt stabilirea unui psihodiagnostic și a unei evaluări complexe.

În cadrul propunerii planului de intervenție personalizat, în funcție de particularitățile de dezvoltare ale copilului vor fi luate în calcul atât mecanismele etiopatogenetice psihologice, cât și starea generală de sănătate a acestuia.

Psihologia clinică presupune studierea diverșilor factori psihologici implicați în starea de sănătate și de boală, fiind focalizată pe aspecte de promovare a unei stări sanogene și a prevenției stărilor patologice, intervenind asupra acestor factori prin tratamentul psihologic al tulburărilor.

Serviciile implicate în acest proces clinic presupun stabilirea unui psihodiagnostic și evaluarea clinică (fiind evaluate atât tabloul clinic/mecanismele etiopatogenetice psihologice, cât și stările de sănătate/mecanismele de sanogeneză). Ulterior, se realizează intervenția psihologică adaptată pe beneficiar, fiind luate în considerare cele menționate anterior.

Procesul de intervenție se axează pe dezvoltarea beneficiarului prin:

În contextul terapiei logopedice se realizează evaluarea complexă a limbajului, stabilirea diagnosticului logopedic și propunerea planului de intervenție personalizat în funcție de particularitățile de dezvoltare ale copilului.

Logopedia se ocupă de toate abaterile de la normal ale limbajului. Tulburările de limbaj afectează comunicarea ca formă, conținut și relaționare. Un aspect important de precizat este că limbajul se achiziționează stadial, acesta fiind dependent de ritmul firesc de dezvoltare generală al fiecărui copil în parte. Intervenția logopedică poate avea loc încă din perioada preverbală (0-3 ani) având scopul de a stimula achiziția limbajului.

În terapia tulburărilor de limbaj, obiectivele majore au ca scop final dezvoltarea unei comunicări eficiente și se focusează pe:

De asemenea, în cadrul terapiei logopedice sunt propuse obiective ce țin de dezvoltarea și antrenarea procesului de masticație și deglutiție.

Terapia logopedică este completată cu succes de stimularea orofacială, care se referă la implementarea unor tehnici de masaj facial, acompaniate de utilizarea kitul Z-Vibe, având ca scop final dezvoltarea motricității aparatului fonoarticulator, reducerea tulburărilor de masticație și deglutiție, desensibilizare intrabucală și conștientizarea pozițiilor articulatorii ale componentelor aparatului fonoarticulator.

Kinetoterapia trebuie să joace un rol important în viața copiilor cu TSA care au nevoie să dezvolte abilități motorii în concordanță cu vârsta lor, au un tonus muscular scăzut, prezintă o postură incorectă sau deficite la nivelul coordonării și controlului respirației.

IMG_4829
IMG_4807

De asemenea, kinetoterapia poate ajuta copiii să reducă mișcările stereotipale și comportamentale hiperkinetice (deficit de atenție, impulsivitate, hiperactivitate).

Ca obiective generale, kinetoterapia urmărește:

Kinetoterapia ajută copiii să își mărească nivelul de independență în viața de zi cu zi pentru a realiza activități necesare supraviețuirii și autoîngrijirii.

Educația kinetoterapeutică poate să ofere premisele unei dezvoltări complexe ale copilului prin intervenții de specialitate ce vizează conduite motorii prin activități de joc practicate împreună cu copilul, facilitându-i integrarea permanentă a activității motorii în celelalte structuri psihomotrice și cognitive.

Terapia Schroth

Terapia Schroth este o formă de tratament conservator pentru scoliozele idiopatice, dar și pentru alte deficiențe ale coloanei vertebrale (hipercifoza). Scopurile acestei terapii sunt conștientizarea și ameliorarea poziției corporale în timpul activităților zilnice uzuale, schimbând astfel percepția greșită asupra corpului.

Abonamente Terapia Schroth

Abonament de 8 ședințe pe lună

de două ori pe săptămână

Abonament de 12 ședințe pe lună

de trei ori pe săptămână
Costul terapiei individuale Schorth este de 150 de lei și are ca durată 45 de minute.

Art terapia este o formă de educație adaptată la nivelul și particularitățile de dezvoltare ale copilului. În cadrul centrului ne vom axa pe dezvoltarea autonomiei personale, abilităților de socializare, interacțiune, dezvoltarea motrică, toate acestea fiind structurate atât  sub forma unor ateliere (cooking, artă, științe, etc.) cât și sub forma jocului liber.

Educatorul, prin natura implicării sale ajută persoana de referință pentru copiii aflați în grija sa. Educatorul are un impact major în activitățile derulate împreună cu copiii (activități de îngrijire, educație și recuperare).

Educatorul câștigă încrederea copiilor prin empatie, înțelegere, comunicare și asertivitate, ajutându-i să învețe și să se dezvolte prin intermediul jocului.